Grupa Zajączki
Artykuły
Przyroda wokół nas.
Nasze duże, jesiennie ozdobione okno pozwoliło nam na obserwowanie i nazywanie zjawisk pogodowych. Zajączki stworzyły pracę plastyczną: przyroda za oknem. Odbyły się zajęcia logopedyczne. Tematem naszych cyklicznych zajęć sensoplastycznych były balonowe stempelki. Balony zostały wypełnione wodą, ryżem, fasolą i kaszą. Dzieci dotykały, ściskały baloniki - poznawały ich strukturę i formę. Następnie taki balonik zamoczony w farbie służył jako stempelek odbijany na arkuszu papierowym. Zajączki rozwijały sprawność manualną, wzmacniały mięśnie dłoni i palców, pobudzały swoją wyobraźnię i co najważniejsze czerpały radość ze wspólnej zabawy wyrażając swoje zdanie ciociom.
Witajcie w naszej bajce.
Naszym celem, w tym tygodniu, było rozwijanie wyobraźni dziecięcej poprzez wzbudzanie ich zainteresowania bajkami. W DNIU POSTACI Z BAJEK dzieci słuchały bajkowych piosenek, ciocie śpiewały i zachęcały do wspólnych pląsów. Przebieraliśmy się za postacie z bajek - wszystkim dzieciom i ich rodzicom ciocie serdecznie dziękują za wszelkie starania w tym zadaniu. Zajączki grzecznie i z wielkim przejęciem oglądały teatrzyk kukiełkowy. Wykonały też pracę plastyczną - postać z bajki. W DNIU JEŻA Zające tworzyły dzieło plastyczne „Jeżyk.” Poznaliśmy piosenkę „Mały jeżyk.” Budowaliśmy z klocków, bawiliśmy się w naszych kącikach tematycznych - kuchni, warsztacie. Odbyły się również zajęcia logopedyczne.
Jesienna plucha.
Kolejny tydzień grupa Zajączków rozpoczęła udanym spacerkiem. Obserwowaliśmy zmiany zachodzące w przyrodzie np. różne kolory liści na drzewach - żółcie, pomarańcze, czerwienie, borda, brązy i zielenie. Omijanie kałuży było tematem naszej zabawy z elementami równowagi. Poznaliśmy atrybuty stroju typowego dla jesiennej aury. Dzieci rozwijały swoją sprawność fizyczną korzystając z basenu wypełnionego różnokolorowymi piłeczkami. Stymulowały w ten sposób rozwój zmysłu wzroku i dotyku. Słuchaliśmy nowej piosenki „Pada,pada deszczyk pada...”
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2021-06-09 |
Data publikacji: | 2021-06-09 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | Redaktor Serwisu |
Liczba odwiedzin: | 16717 |